Bjørvika

Daglig leder Ida Gravdal Haldorsen ble kåret til Årets Pollinator under OMA Awards 2022

Oslo Urban Week gikk av stabelen i september og er konferansen for byutvikling i Norge. Festivalen ble avsluttet med prisutdelingen for å kåre Oslos beste byutviklere.

Skjermbilde 2022 09 21 Kl 11 26 57

"Årets vinnere av OMA Awards har alle vært til stor inspirasjon og gjør Oslo til en enda bedre by og representerer akkurat hva OMA ønsker med prisen. Vi gratulerer Ida Gravdal Haldorsen, årets pollinator, Tullinkvartalet ,årets bylivsprosjekt og Trekanten for årets transformasjonsprosjekt."

- Oslo Metropolitan Area, 19. september 2022

Om Ida

Ida brenner for mangfold, inkludering og samarbeid og hun har et sterkt engasjement for byutvikling, Oslo og folka som bor i byen.

Som leder av Bjørvikaforeningen har hun satt seg fore å gjøre Bjørvika til en unik og raus møteplass. Der byen før delte seg i to, samler Ida strategisk kreftene i og rundt Bjørvika til et krafttak både toppledere fra kultur og næring og ungdom står i kø for å delta på. Sammen skaper foreningen, under Idas ledelse nye nettverk for felles inspirasjon, dialog og veiledning. Unge får sparring og innsikt i hva fremtidens arbeid for dem er, lederne får impulser og læring fra de unge som skal forme fremtiden.

Juryen begrunnelse

Ida har markert seg som en brobygger mellom ulike fagkompetanser og aktører i Bjørvika med innovative prosjekter innen placemaking og samskaping. Et av initiativene som har vært svært vellykket er mentorprogrammet som hun har satt i gang mellom næringsliv og unge i bydelen.I Bjørvika møter næringsliv, kultur og eksisterende beboere seg i et helt nytt område som skal ta sin form, med et mål om en bred appell til ulike målgrupper. Hun har en energi og et engasjement som gjør henne godt rustet til oppgaven.Juryen som nominerte Ida var:

Mansoor Hussain, Bystyrerepresentant og Byutviklingsutvalget, Oslo Arbeiderparti
Johanne Borthne, Partner og Arkitekt i Powerhouse Company
Maria Kielland Krag, antikvar hos Byantikvaren